Office 365 for Business- palavelussa on sivusto (sites) -ominaisuus, jolla voi tehdä työryhmälle/opetukselle/yhteistyöskentelyyn oman alueensa ja aktivoida siihen tarvittavat ominaisuudet.
1. Kirjaudu Office 365 -palveluun
2. Luo alisivusto oman prfofiilin alle: Mene Sivustot (Sites)> ratas oikeassa kulmassa > Sivuston sisältö (Sites contents) > Alasivusto (New subsite) kts. tarkemmin Sivuston luominen oman profiilin alle.
TAI tilaa sivusto-pohja palvelun ylläpitäjältä.
Esimerkissä on muokattu työryhmäsivustosta (Team Site)
TAI tilaa sivusto-pohja palvelun ylläpitäjältä.
Esimerkissä on muokattu työryhmäsivustosta (Team Site)
3. Määritä oikeustasot oletusasetuksilla. Lisätietoa O365 Sivuston käyttöoikeustasojen muokkaaminen
4. Poista tarpeettomana "Sivuston käytön aloittaminen" -toiminnot
5. Vaihda/muokkaa ulkoasu ratas > Sivuston asetukset (Site settings) > kts. lisätietoa O365 Sivuston ulkoasun muokkaaminen . Muuta:
- Otsikko, kuvaus ja logo
- Muuta ulkoasu ja värimaailma
6. Lisää aloitussivulle infoteksti ja kuva (sivun muokkaus) kts. lisätietoa O365 Sivu ja sen muokkaaminen (Site Pages)
- Tarkista asettelu
- Lisää teksti
- lisää kuva (koko 300 - lukitse kuvasuhde!, sijoittelu oikeaan reunaan)
7. Muuta Uutissyöte => Uutiset. Tallenna
8. Luo uusi sivu Sivu > Näytä kaikki sivut ja luo uusi sivu "Opiskeluohjeet", Tallenna
9. Linkitä Aloitussivun linkki Opiskeluohjeisiin, hakasulkujen avulla kts. Microsoftin ohje. Muista tallentaa!
10. Lisää vasemmalle linkki Moodleen: Ratas>Sivuston asetukset > Pikakäynnistys, lisää linkki ja muista tallentaa!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti